Innsikt: Hvordan bruke sosiale medier til å påvirke politikk?

Hvordan kan politikere, virksomheter og organisasjoner bruke digitale medier for å bli sett, hørt, forstått og ikke minst, for å få politisk gjennomslag? 

I den første spesialutgaven av Podkast uten portefølje som omhandler digital kommunikasjon, dykker vi ned valgkamptaktikk, nye kanaler for politisk påvirkning og den store TikTok-debatten. Og det med en spesialgjest fra Danmark! Hvordan kniver partiene om velgere i sosiale medier, og hvordan kan din organisasjon eller virksomhet bruke nye kanaler for å påvirke beslutningstakere?


For hva er egentlig digital politisk påvirkning? Hvordan kommuniserer man effektivt, målrettet og kreativt? Hvordan tar man en posisjon over tid, og hvilke kanaler skal man velge? Og hva i alle dager skjer med TikTok?


Vi tar debatten om det er brødskiver med egg og kaviar eller goosebumps-sounden som kommer til å dominere den digitale valgkampen.


Til Podkast uten portefølje kommer Benjamin Rud Elberth (DK), ekspert i digitale medier og direktør i Elberth Kommunikation. Elberth har også vært tidligere digitalsjef i Arbeiderpartiets søsterparti i Danmark, Socialdemokraterne. I studio er også tidligere digitalsjef i Høyre og nå seniorrådgiver i Pressure, Christian Laland. Episoden ledes av Marie Nygaard Sørlien, seniorrådgiver i Pressure. 

0