13/10/2016 av Kruse Larsen
Kruse Larsen trapper opp digitalsatsingen
Rådgivingsselskapet Kruse Larsen trapper opp den digitale rådgivningen. Arve Øverland er ansatt som seniorrådgiver, med spesielt ansvar for digital kommunikasjon.
– Arve tilfører oss sterk kompetanse og helt åpner nye satsningsområder digitalt. Hans kompetanse vil styrke flere av våre eksisterende kundeforhold, sier daglig leder i Kruse Larsen, Jan-Erik Larsen.
Arve Øverland har fulgt den digitale utviklingen tett. Fra midten av nittitallet har han hjulpet alt fra gründerforetak til multinasjonale selskaper med digital strategi, kommunikasjon og markedsføring.
Øverland har mange års næringslivserfaring fra USA. Han er i tillegg tidligere senior rådgiver i Gambit Hill & Knowlton og leder for Hill & Knowlton Strategies digitale team i Europa. Øverland har også vært partner i det Oslo-baserte management consulting-firmaet ID Management, før han valgte gründertilværelsen og familiebedriften North Sea Salt Works på Gossen i Aukra. Saltet fra Aukra er i dag i bruk på en rekke gourmetrestauranter i Norge og Europa, blant annet den berømte Noma i København. Saltet eksporteres også til andre verdensdeler.
I tillegg til å være gründer og rådgiver, er Øverland en aktiv foredragsholder, skribent og forfatter, og står bak utgivelsen av boka «Always On: Digital Strategy in a Big Data World».
– Etter noen år som gründer, gleder jeg med til igjen å hjelpe kunder med resultatdrevet rådgivning og digitale problemstillinger. Årene som gründer har gitt meg inspirasjon og ny innsikt i hvordan næringslivet fungerer. Kruse Larsen er et meget solid selskap, med dyktige folk, og jeg ser fram til å utfylle kompetansen som finnes der fra før.
- Våre kunder etterspør digital bistand. Det er naturlig å bygge ut kompetansen vår innen strategisk posisjonering og historiefortelling med Arves kunnskap om digitale strategier og digital historiefortelling, sier Jan-Erik Larsen, daglig leder i Kruse Larsen.