Vi satser helnordisk med nytt byrå

Tre nordiske kommunikasjonsbyråer står sammen bak det nye byrået NorthCom. Det skal levere kommunikasjon og samfunnskontakt på tvers av landene.

Kruse Larsen starter det nye byrået sammen med svenske Reform Society og danske Oxymoron. 

 
- Vi kombinerer det beste fra tre verdener, med innsikt i hvert land, et bredt nordisk overblikk og en struktur det er enkelt å forholde seg til for kundene, sier daglig leder i Kruse Larsen, Jan-Erik Larsen. 


- Vi har kunder med viktige behov i flere av de nordiske landene. De skal oppleve samme kvalitet, tette oppfølging og dype lokale kunnskap overalt. Nettverket med disse to har fungert svært bra, men et felles byrå sikrer samtidig smidigere samarbeid, enklere kunnskapsoverføring og et mer helhetlig arbeid for kunden, uansett prosjekt, sier Larsen.  


Fra før eier Kruse Larsen det raskt voksende digitalbyrået Pressure sammen med Reform Society. Pressure tilbyr digital politisk påvirkning og posisjonering i Norge. Begge byråene har samarbeidet med Oxymoron på flere forskjellige prosjekter.  
 

- Vi gjør mye forskjellig og lærer mye av hverandre, men vi deler samme grunnleggende verdier. Vi har alle høykompetente ansatte, gir ærlige råd og har et tydelig fokus på kvalitet og skreddersøm i leveransene våre. NorthCom blir fantastisk for de store kundene med behov over hele Norden, men også for dem som har enkeltoppdrag de trenger å få løst effektivt på tvers av landegrensene, sier Larsen.  
 
Kruse Larsen har det siste året satset på bærekraftkommunikasjon. I høst lanserte byrået også en helsesatsing.  
 
- Vi opplever stor vekst på begge områdene, både når det kommer til nye kunder og eksisterende kunder som trenger bredere bistand. Dette er også områder der mange av utfordringene og løsningene er de samme mellom nabolandene våre. Dessuten har alle de tre byråene tung kompetanse på dem. Dette blir viktige områder for NorthCom, sier Larsen. 
 
Byrålederen i Kruse Larsen blir styreleder i det nye selskapet, som skal være representert i alle de tre hovedstedene. 
 
- Dette er en veldig spennende satsing, som vi har jobbet med i lang tid. Alle de tre byråene opplever det samme behovet fra kundene sine og ser at et felles byrå vil gi et mye bedre og mer konsistent tilbud. Da er dette et naturlig steg å ta sammen med kolleger og byråer vi har lært å kjenne godt over tid, som vi alt samarbeider med og som vi vet leverer kvalitet, sier Birgitta Pagot, administrerende direktør i svenske Reform Society. 
 
Hun blir styremedlem sammen med Jan-Erik Larsen og Kresten Schultz Jørgensen fra det danske byrået Oxymoron. 
 
- Vi har allerede flere felles nordiske team som arbeider mellom byråene, vi har etablert nasjonale kampanjebyråer sammen, vi har felles kunder allerede i dag. Vi ser et stort, framtidig felles marked, sier Schultz Jørgensen. 
 
Til sammen har de tre byråene bak NorthCom 110 medarbeidere. Det nye byrået har vært operativt fra 01. desember. 
 
Vil du lese mer på www.we-are-north.com

0